آشنایی با هزینه های سفر به ترابزون ترکیه

به گزارش بلاگ پو، هزینه سفر به ترابزون ترکیه

هزینه سفر به ترابزون : ترابزون یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که در کنار دریای سباه قرار گرفته است .این شهر در راه جاده ابرایشم میان استانبول و تبریز قرار گرفته است که یکی از مراکز تجاری مهم بین الملی بوده است .

آشنایی با هزینه های سفر به ترابزون ترکیه

بلیط هواپیما در طاهاگشت

این شهر دارای مکانی های دیدنی و زیبا است اما یکی از دلایل شهرت این شهر در جهان بخاط تیم فوتبال باشگاه ورزشی ترابزون سپور است.به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید اما اگر نگران هزینه های سفر به این شهر دیدنی هستین کافی است تا با ما همراه شوید تا با هزینه های سفر به این شهر شگفت انگیز آشنا شوید.

وقت سفارت ایتالیا بلیط ارزان هواپیما وقت ویزا ایتالیا

در این مقاله توضیح داده ایم که برای سفر به کشور ترکیه لازم نیست درآمدی آن چنانی داشته باشید و ترابزون بیش از آن که فکر می کنید در دسترس شما واقع شده است. برای این کار تمام هزینه های لازم قبل و در حین سفر را با دقت زیادی ذکر کرده ایم تا بدانید سفر به ترابزون با چه هزینه هایی همراه است. اگر دنبال سفری بدون کم ترین سختی هستید، به شما نشان خواهیم داد هزینه های این سفر لوکس چقدر خواهد بود و یا اگر دنبال سفری پرمسئولیت و صد البته پرهیجان هستید و می خواهید هزینه ها به صورت حداقلی مدیریت شوند، به شما نشان خواهیم داد که چگونه از پس سفر خود برآیید.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

پیش از شروع سفر باید برای دریافت پاسپورت و یا گذرنامه اقدام کنید که طبیعتا در حین دریافت این مدرک هزینه هایی در پیش روی شما واقع شده است.

++ هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

1- هزینه 1000 تومان بابت شناسه

2- هزینه 3,750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

3- هزینه 75,000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

4- هزینه 29,300 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست

+ از دیگر مدارکی که اغلب مورد نیاز است، دریافت ویزا یا ویزا می باشد که البته این موضوع شامل کشور ترکیه نمی شود و نیازی به دریافت ویزا ندارید.

روش های سفر به ترابزون و هزینه ها

اغلب اوقات محتمل ترین راهی که برای سفر به جایی، خصوصا شهری خارجی به ذهنمان می رسد، استفاده از خطوط هوایی و هواپیماهاست. اما باید بدانید راه های متفاوت دیگری هم وجود دارد که انتخاب هر یک، سفری با هیجان و البته با هزینه متفاوتی را پیش روی شما قرار می دهد. هر یک از این راه ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و مناسب مسافران با روحیه های مختلف هستند. در این قسمت تمام راه های ممکن برای سفر به ترابزون به همراه طیف هزینه ها گفته شده اند.

در هر حال حتی اگر روش سفر همیشگی شما به یک شکل بوده، خواندن باقی روش ها را از دست ندهید. چرا که شاید این بار هوس سفری متفاوت را کردید. همراه ما باشید تا هزینه و نحوه سفر تک تک روش ها را به شما توضیح دهیم.

راه های مختلف سفر به ترابزون عبارت اند از:

1- تورهای ترابزون

2- شخصی : 1) هوایی

2) زمینی

3) ماشین شخصی

1- تورهای ترابزون

باید بدانید که تورهای ترابزون، چندان رایج نیستند و معدود آژانس های مسافرتی را پیدا می کنید که برای سفر به ترابزون خدامت ارائه بدهند. بنابراین طیف هزینه این تورها چندان متغیر نیستند.

همچنین خوب است بدانید تورهای این شهر زیبا و ساحلی ترکی اغلب به دو صورت ارائه می شود: تورهای مخصوص ترابزون و تورهای ترابزون-باتومی.

تورهای مخصوص ترابزون: از آن جا که پرواز مستقیمی از ایران به مقصد شهر ترابزون وجود ندارد، تورهای ترابزون به صورت زمینی سفر را طی می کنند. این تورها معمولا از شهر تهران و یا تبریز حرکت می کنند. هزینه تورهای ترابزون بسته به شهر مبدأ، آژانس مسافرتی، تعداد روزهای سفر و هتل محل اقامت متفاوت است.

تورهای ترکیبی ترابزون-باتومی: از آن جا که شهر ترابزون به شهر باتومی گرجستان بسیار نزدیک است و هر دو این ها در حاشیه دریای سیاه قرار دارند، تعدادی از تورها به صورت زمینی و ترکیبی شما را به گردش در این دو شهر ساحلی می برند. طیف هزینه این تورها نیز بسته شهر مبدأ، آژانس مسافرتی، تعداد روزهای سفر و هتل محل اقامت شما متفاوت هستند.

+ طیف هزینه ها: 850 هزار تومان تا 2,100,000 میلیون تومان

2- شخصی

اگر ترجیح می دهید خود برای سفرتان برنامه ریزی کنید و تمام چند و چون سفر را به عهده بگیرید، باید بدانید که راه ها و هزینه های مختلفی در برابر شماست:

1) هوایی

همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، از ایران پرواز مستقیمی به مقصد ترابزون وجود ندارد. با این حال اگر هنوز هم اصرار دارید که با هواپیما به ترابزون بروید و به هر دلیلی سفر زمینی را نمی خواهید، می توانید از پروازهایی با یک بار توقف استفاده کنید. با استفاده از این پروازها ابتدا به استانبول یا آنکارا می روید و سپس به ترابزون خواهید رفت. در زیر طیف هزینه رفت و برگشت این پروازها گفته شده اند:

تهران-ترابزون (1 بار توقف): 290-500 دلار (1 میلیون تا 1,850,000 میلیون تومان)

تبریز-ترابزون (1 بار توقف): 400-480 دلار (1,480,000 تا 1,800,000 میلیون تومان)

اگر در یکی از شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر و یا آدانا ترکیه هستید، میتوانید از طریق خطوط هوایی خود را به ترابزون برسانید. همچنین از چندین شهر اروپایی پروازهایی به مقصد ترابزون وجود دارد. در زیر هزینه برخی از پروازهای یک طرفه به سوی ترابزون آمده اند:

استانبول-ترابزون: 70-160 دلار (حدود 300 هزار تا 600 هزار تومان)

آنکارا-ترابزون: 50-83 دلار (حدود 185 هزار تا 300 هزار تومان)

ازمیر-ترابزون: 100-190 دلار (حدود 370 هزار تا 703 هزار تومان)

آدانا-ترابزون: 90-110 دلار (حدود 333 هزار تا 400 هزار تومان)

مرزهای سفر به ترکیه و شهر ترابزون

پیش از آن که به ادامه راه های سفر شخصی بپردازیم، خوب است درباره مرزهای زمینی ایران و ترکیه بیشتر بدانید، چرا که در موارد بعدی به کارتان خواهد آمد.

در کل ایران با ترکیه سه پایانه مرزی مشترک دارد که عبارت اند از : 1- مرز بازرگان 2- مرز رازی 3- مرز سرو

1- مرز بازرگان بزرگ ترین و مهم ترین مرز برای سفر به ترکیه است و انتخاب بسکمک برای خروج از کشور می باشد. این پایانه امکانات مناسبی دارد و در شمال آذربایجان غربی و نزدیکی شهر ماکو قرار گرفته است.

ساعت کاری: 24 ساعته

فاصله تا ترابزون: 580 کیلومتر

2- مرز رازی میان دو پایانه مرزی بازرگان و سرو قرار داشته و در نزدیکی شهرستان خوی می باشد. رفت و آمد از این مرز زیاد نیست و به نسبت مرز بازرگان معطلی بیش تری دارد.

ساعت کاری: 9 تا 17 (به وقت ایران) در نیمه اول و 9:30 تا 16:30 در نیمه دوم سال

فاصله تا ترابزون: 691 کیلومتر

3- مرز سرو در نزدیکی شهر سرو، یکی از شهرستان های ارومیه واقع شده است.

ساعت کاری: 24 ساعته

فاصله تا ترابزون: 784 کیلومتر

+ خوب است بدانید که مرزهای زمینی همیشه و در تمام روزها باز بوده و هیچ گاه تعطیلی ندارند.

اگر بخواهید مستقیم به سوی شهر ترابزون بروید، بهترین راه، خروج از مرز بازرگان است و می توانید از این جهت استفاده کنید:

مرز بازرگان، دوگوبایزید، آگری، ارزروم، بیبورت و در نهایت ترابزون

فاصله مرز بازرگان تا ترابزون در حدود 580 کیلومتر است و اگر بخواهید یکسره برانید، می توانید در حدود 8 ساعت خود را به ترابزون برسانید.

در ادامه با باقی راه های سفر شخصی آشنا می شوید:

2) زمینی

برای سفر زمینی به شهر ترابزون، می توانید از اتوبوس، تاکسی، مینی بوس و یا ماشین شخصی استفاده کنید.

اتوبوس: متأسفانه اتوبوس مستقیمی از تهران به مقصد ترابزون وجود ندارد، اما در عوض می توانید از اتوبوس های تبریز-ترابزون استفاده کنید. بنابراین خود را به تبریز برسانید و سپس باقی راه را اتوبوسی طی کنید.

بلیت اتوبوس تهران - تبریز: 39-46 هزار تومان

بلیت اتوبوس تبریز - ترابزون: 150 هزار تومان

ترکیبی: باید ابتدا خود را به مرز بازرگان (نزدیک ترین شهر: ماکو) برسانید و سپس با استفاده از تاکسی به ترابزون بروید. همان طور که می بینید، به نسبت جهت اتوبوسی، این راه ارزان تر تمام می شود.

بلیت اتوبوس تهران-ماکو: 50 تا 60 هزار تومان

هزینه ماشین کرایه ای و تاکسی از لب مرز بازرگان تا ترابزون: 70 تا 80 لیر ترکی (حدود 70 تا 80 هزار تومان)

+ اگر بخواهید پیش و یا پس از سفر خود به ترابزون، به شهرهای دیگری هم بروید، می توانید شهرهای دیگری چون باتومی، باکو و ایروان را در نظر داشته باشید. باید بدانید مقصدِ نهاییِ اتوبوس هایی که از این شهرها حرکت می کند ترابزون نبوده و در واقع به سوی استانبول می فرایند. اما همه آن ها در شهر ترابزون هم توقف دارند. در اینجا طیف هزینه بلیت های یک طرفه به مقصد این شهرها آورده شده اند:

اتوبوس ترابزون - باتومی: حدود 40 لیر (حدود 40 هزار تومان)

اتوبوس ترابزون - تفلیس: 70 لیر (حدود 70 هزار تومان)

اتوبوس ترابزون - باکو: 207 لیر (حدود 207 هزار تومان)

اتوبوس ترابزون - ایروان: 50 دلار (حدود 185 هزار تومان)

3) ماشین شخصی

برای آن که بخواهید با ماشین شخصی خود به ترابزون سفر کنید، پیش از خروج از کشور باید برای چندین مورد هزینه کنید:

1- هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله: 95 هزار تومان

برای اطلاعات بیش تر بخوانید: راهنمای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی

2- هزینه پلاک بین المللی: 288 هزار تومان

3- دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو: 86 هزار تومان

4- برچسب CD و IR: چهار هزار تومان

5- هزینه عوارض خروج از کشور به صورت زمینی: 25 هزار تومان

6- هزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور: 18 هزار تومان

7- بیمه 10 روزه ماشین: 75 تا 100 هزار تومان

+ می توانید عوارض خروج از کشور را در شعب بانک ملی سراسر کشور بپردازید تا به هنگام خروج از کشور و لب مرز معطل نشوید.

+ برای کاپوتاژ ماشین باید به گمرک شهر خود یا مرکز استان مراجعه کنید.

+ کاپوتاژ ماشین اعتباری یک ساله دارد و اگر قبلا کاپوتاژ داشته اید و می خواهید برای تمدیدش اقدام کنید نیازی به دریافت برچسب IR و پلاک ندارید.

+ اگر قبلا هم به ترکیه سفر کرده اید و از سفر پیشین شما با ماشین، هنوز سه ماه نگذشته است؛ عبور از مرز با باک پر به معنای قاچاق سوخت برداشت می شود و در این زمان شما باید پول بنزین موجود در باک تان را با نرخ ترکیه بپردازید.

نکاتی درباره بیمه ماشین ، پیش از خروج از کشور

دریافت بیمه ماشین یکی از ارکان مهم برای خروج خودرو از کشور است. برای تهیه آن چند راه پیش رو دارید.

1- اگر می خواهید کار بیمه را به لحظات آخر موکول نکنید و از وقت خود به خوبی استفاده کنید، می توانید با شعب بیمه در مرز بازرگان تماس گرفته و پس از هماهنگی هزینه را برای آن ها واریز کنید. کارکنان بیمه، بیمه نامه را با پست پیشتاز برای شما ارسال می کنند.

2- اگر از مرز بازرگان خارج می شوید، می توانید بیمه را در شعبات بیمه آن جا و حداکثر ظرف یک ساعت تهیه کنید.

3- اگر می خواهید از مرز رازی از کشور خارج شوید، معطلی بسیار و هزینه بیش تری در انتظار شماست. حداقل نصف روز منتظر می شوید و گاه باید شب دوباره به خوی برگشته و فردا صبحش دوباره برای دریافت بیمه نامه مراجعه کنید.

4- می توانید از بیمه آکسای ایران استفاده کنید که برای دریافت آن باید به شعب مرکزی بروید و هزینه ای در حدود 75 هزار تومان برای 15 روز بپردازید.

5- اگر در مرز هستید و تازه به فکر بیمه نامه افتاده و همچنین همراهی دارید، همراه شما می تواند از مرز خارج شده و بیمه را از ترکیه دریافت کرده و برای شما بیاورد.

6- می توانید از رانندگان ترانزیت و یا افرادی که به ترکیه رفت و آمد دارند، بخواهید که بیمه نامه را برای شما در ترکیه بگیرند.

واحد پول ترکیه

واحد پول کشور ترکیه لیر ترکی می باشد و با نماد (₺) نشان داده می شود. در حال حاضر شما هر لیر ترکی را حدود 1000 تومان خریداری می کنید.

از جمله اسکناس های رایج ترکیه می توان به 5 لیر (قهوه ای و بنفش)، 10 لیر (قرمز)، 20 لیر (سبز)، 50 لیر (نارنجی)، 100 لیر (آبی) و 200 لیر (بنفش) و سکه هایی چون 1، 5، 10، 25، 50 و 100 کروش ترکیه اشاره کرد. خوب است بدانید که هر لیر برابر 100 کروش می باشد.

برای خرید لیر ترکی دو راه در پیش رو دارید:

1- در ایران دلار بخرید و آن را در صرافی های ترابزون به لیر تبدیل کنید.

2- در ایران لیر تهیه کرده و با خود به ترکیه ببرید.

سطح قیمت

سطح قیمت شهر ترابزون در مقایسه با تهران پایین تر است که در مواردی مانند خورد و خوراک، پوشاک، اجاره و هزینه حمل و نقل بسیار به چشم می آید.

هزینه ها در طول سفر به ترابزون

در طول سفر به ترابزون هزینه های متفاوتی پیش روی شماست که افزایش و کاهش آن کاملا به نحوه برنامه ریزی شما بستگی دارد. دانستن متوسط قیمت این موارد کمک بزرگی در طی سفر شما خواهد بود. خبرنگاران برای راهنمایی بهتر شما در هنگام سفر به ترابزون ، به صورت جزئی درباره هزینه های زیر به شما اطلاعات می دهد.

+ خوب است بدانید تمامی این هزینه ها به صورت جداگانه و تک تک بررسی شده و به روز هستند و در آینده و در فواصلی معین نسبت به بروز رسانی شان اقدام خواهد شد.

1- هزینه های حمل و نقل در ترابزون

2- هزینه های اقامت در ترابزون

3- هزینه های خورد و خوراک در ترابزون

4- هزینه های تفریح در ترابزون

5- هزینه های سوغاتی و پوشاک در ترابزون

6- هزینه سرویس موبایل در ترابزون

1- هزینه های حمل و نقل درون شهری در ترابزون

در کل برای گشت و گذار در شهر ساحلی ترابزون دو نوع وسیله نقلیه پیش روی شماست. دُلموش و تاکسی!

دُلموش: دُلموش ها در واقع نوعی ون یا مینی بوس هستند که در کشور ترکیه استفاده می شوند و هزینه آن ها در شهر ترابزون برای یک جهت 1.75 لیر (حدود دو هزار تومان) می باشد.

تاکسی: هزینه تاکسی ها قدری بالاتر است و ورودی آن ها از 3 لیر (حدود 3 هزار تومان) می باشد. تاکسی های ترابزون به ازای هر یک کیلومتر، هزینه ای برابر 3.25 لیر (حدود 3200 تومان) به کرایه شما می افزایند. همچنین باید بدانید که راننده تاکسی به ازای هر یک ساعت انتظار، هزینه ای برابر 20 لیر (20 هزار تومان) به کرایه شما اضافه می کند.

البته این را هم بدانید که ترابزون شهر کوچکی است و اغلب دیدنی ها و جاذبه هایش در فاصله 1.5 کیلومتری تا 500 متری از هم قرار دارند و بنابراین به راحتی و با پای پیاده می توانید در شهر گردش کنید.

هزینه های به صورت خلاصه عبارت اند از:

دلموش: 1.75 لیر (حدود 2 هزار تومان)

تاکسی: بالای 3 لیر (بالای 3 هزار تومان)

بنزین (لیتری): 4.5 تا 5 لیر (لیتری 4500 تا 5 هزار تومان)

2- هزینه های اقامت در ترابزون

در شهر توریستی ترابزون گزینه های اقامتی متنوعی با هزینه های مختلف وجود دارد. در زیر به این موارد پرداخته ایم:

هتل ها: انواعی از هتل های لوکس 5 ستاره تا هتل های ارزان و 1 ستاره در شهر ترابزون به چشم می خورد. البته تعداد این هتل ها چندان بالا نیستند و به طور مثال در کل دو هتل 5 ستاره در این شهر پیدا می شود.

++ طیف هزینه هر نوع هتل در هر شب ارائه شده است.

هتل های 2 ستاره: بین 100-400 لیر ؛ حدود 100 هزار تا 400 هزار تومان

هتل های 3 ستاره: بین 118-500 لیر ؛ حدود 118 هزار تا 500 هزار تومان

هتل های 4 ستاره: بین 150 تا 1000 لیر ؛ حدود 150 هزار تا 1 میلیون تومان

هتل های 5 ستاره: بین 300-20000 لیر ؛ بین شبی سیصد هزار تا 20 میلیون تومان (بسته به نوع اتاق و امکانات)

آپارتمان و خانه: هزینه ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. باید بدانید در این شهر هاستلی وجود ندارد، اما حدود 200 آپارتمان، خانه ویلایی و سوئیت در این شهر به چشم می خورند که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی مناسب متفاوت اند.

هزینه آپارتمان و خانه های ویلایی ترابزون از شبی 70-900 لیر متفاوت است. (حدود 70 هزار تا 900 هزار تومان)

3- هزینه های خورد و خوراک در ترابزون

این که در مدت اقامت خود بخواهید غذا را در رستوران صرف و یا خود خرید کنید تا هزینه ها کم تر شوند، از جمله راه های پیش روی شماست. در این جا به بررسی این دو گزینه پرداخته ایم:

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در شهر ترابزون پیش روی شماست. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران های ارزان قیمت: حدود 10-20 لیر (حدود 10-20 هزار تومان)

صرف یک وعده کامل در یک رستوران متوسط و برای دو نفر : حدود 35 تا 80 لیر (حدود 35-80 هزار تومان)

صرف غذا در رستورانی لوکس: از 100 لیر به بالا ؛ بالای 100 هزار تومان

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه : در حدود 12 لیر (حدود 12 هزار تومان)

خوراکی های لازم:

نان (500 گرمی): 1.5 لیر (حدود 1500 تومان)

شیر (1 لیتر): 2 لیر (حدود 2 هزار تومان)

برنج سفید (کیلویی): 4.5 لیر (حدود 4500 تومان)

جوجه بی استخوان (1 کیلو): حدود 12 لیر (حدود 12 هزار تومان)

گوشت قرمز (1 کیلو): حدود 38 لیر (حدود 38 هزار تومان)

تخم مرغ 12 عددی : 6 لیر (حدود 6 هزار تومان)

یک بطری آب 1.5 لیتری: 1.5 لیر (حدود 1500 تومان)

میوه و سبزیجات (1 کیلوگرم):

گوجه فرنگی: 2 لیر (حدود 2 هزار تومان)

پیاز: 1.5 لیر (حدود 1500 تومان)

سیب زمینی: 1.5 لیر (حدود 1500 تومان)

کاهو: 2 لیر (حدود 2 هزار تومان)

سیب: 2 لیر (حدود 2 هزار تومان)

موز: 6 لیر (حدود 6 هزار تومان)

پرتقال: 2.5 لیر (حدود 2500 تومان)

4- هزینه های تفریح در ترابزون

گرچه ترابزون شهر کوچکی است، اما با این حال جاذبه ها، دیدنی ها و تفریحات خاص خودش را دارد. در اینجا طیف هزینه و یا ورودی های هر یک را گفته ایم:

1) موزه ایاصوفیه: 30 لیر (حدود 30 هزار تومان)

2) موزه ترابزون: 5 لیر (حدود 5 هزار تومان)

3) عمارت آتاتورک: 2 لیر (حدود 2 هزار تومان)

4) پارک ملی آلتیندر وادیسی : 9 لیر (حدود 9 هزار تومان)

5) تور تفریحات آبی و دریایی ترابزون: حدود 34 دلار (حدود 125 هزار تومان)

6) حمام میدان: 35 لیر

8) صومعه سوملا: 15 لیر (حدود 15 هزار تومان)

9) قلعه ترابزون: 3 لیر

10) تور گردش در ترابزون: از 2 میلیون تومان به بالا

5- هزینه های سوغاتی و پوشاک در ترابزون

علاوه بر سوغات معمول مانند قهوه، شیرینی جات، صنایع دستی، پوشاک و … که در کشور ترکیه می توان یافت، در ترابزون نیز سوغاتی مخصوص این شهر پیدا می شود. از جمله سوغاتی ترابزون می توان به چای، دستبندهای طلا، صنایع دستی مسی و چرمین یاد کرد. شهر ترابزون همچنین یک سوغاتی ویژه دارد که آن، ساز کمانج می باشد. کمانج نوعی آلت موسیقی محلی است که شبیه ویالون می باشد و می توانید با حدود 200 لیر (حدود 200 هزار تومان) یکی از آن ها را با خود به خانه ببرید.

معمولا برای صنایع دستی نمی توان هزینه معینی را ارائه داد و تنها حرفه ای ها می توانند قیمت واقعی و یا منصفانه تر آن را تشخیص دهند.

پوشاک: قیمت پوشاکِ برند و غیر برند در ترابزون ارزان تر از موارد مشابه در شهر تهران می باشد.

هزینه یک شلوار جین برند در ترابزون حدود 125 لیر یا 100 هزار تومان

یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام حدود 100 لیر یا حدود 100 هزار تومان

یک جفت کفش نایک حدود 150 لیر یا حدود 150 هزار تومان

یک جفت کفش چرم مردانه حدود 150 لیر یا 150 هزار تومان

6- هزینه سرویس موبایل در ترکیه

در کل در کشور ترکیه سه اپراتور تلفن همراه وجود دارد که با نام های ترکسل (turkcell)، وودافون (vodafon) و آوِا (avea) شناخته می شوند. در این میان سیمکارت ترکسل از میان باقی شهرت و کیفیت بیش تری دارد.

هزینه تماس موبایلی در کشور ترکیه در مقایسه با ایران، بسیار بیش تر است و به طور مثال هر دقیقه مکالمه با سیمکارت ترکسل حدود 2 هزار تومان هزینه دارد. اما از آن جا که هزینه های رومینگ نیز بالا بوده و اگر شما تماس موبایلی زیادی خواهید داشت، تهیه سیمکارت های ترکی از لحاظ مالی برای شما به صرفه خواهند بود.

در جدول زیر لیست هزینه های رومینگ دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در کشور ترکیه آمده است.

++ هزینه ها برای هر یک دقیقه و به تومان می باشند.

همچنین خوب است بدانید به هنگام تهیه سیمکارت تورکسل ابتدا باید اعتبار اندکی داشته و برای اعتبار بیش تر می توانید شارژهای 15، 20، 25 لیری و … را تهیه کنید. سیم کارت های ترکی را می توانید از باجه های مخصوص در فرودگاه امام خمینی و یا فروشگاه های سیمکارت و گوشی در شهر ترابزون بخرید.

امنیت در طی سفر به ترابزون

به طور کلی کشور ترکیه از لحاظ شاخص های جهانی امنیت در رده 145 واقع شده است و این یعنی از کشور ما ایران، در رده پایین تری قرار داشته و البته از کشورهایی چون روسیه، لبنان، پاکستان، اوکراین و یمن امن تر می باشد.

اگر بخواهیم به طور خاص امنیت شهر ترابزون را بررسی کنیم، خواهیم دید که در مقایسه با تهران امنیت بسیار بیش تری دارد، چرا که شهر کوچکی است و جرم و جنایت ها راحت تر در آن کنترل می شود. خوب است بدانید که طبق آمار و ارقام امنیت پیاده روی به تنهایی در خیابان های ترابزون، در هر دو زمان شب و روز بالا ارزیابی می شود. همچنین خوب است بدانید که آمار خلاف هایی چون دزدی، کیف قاپی، گروگان گیری، ماشین دزدی و پخش و فروش مواد مخدر و … در این شهر بسیار پایین می باشد.

دانستنی و توصیه هایی از شهر ترابزون

1- زبان رسمی و رایج میان مردم ترابزون ترکی است اما تاریخی و وجود تعداد بالایی از مردمان گرجستان، روسیه و ارمنستان در شهر ترابزون، افراد زیادی را خواهید دید که به زبان روسی و ارمنی هم تسلط داشته باشند.

2- ساعت رسمی ترکیه 31 دقیقه از ایران عقب تر است.

3- دین رسمی اغلب مردم ترابزون و ترکیه اسلام می باشد.

4- کد تلفن کشور ترکیه: 90+ و کد تلفن شهر ترابزون: 0462 می باشد.

5- بیمه مسافرتی جامع برای تحت پوشش قرار دادن سرقت، خسارات مالی و مسائل پزشکی در ترابزون بسیار توصیه می شود.

6- قوانین برخی از بیمه ها شامل فعالیت های هیجانی و مخاطره آمیز مانند غواصی، موتورسواری، اسکی و حتی پیاده روی در طبیعت نمی شود. بنابراین توصیه می کنیم با دقت قوانین بیمه خود را مطالعه کنید.

بهترین فصل سفر به ترابزون

همان طور که می دانید شهر ترابزون در حاشیه دریای سیاه قرار گرفته و بنابراین انتظار آب و هوایی نیمه گرم سیری و مرطوب را می توانید داشته باشید. در کل بسته به آن که از سفر به شهر ترابزون چه قصدی دارید و یا در چه شرایطی احساس راحتی می کنید، بهترین فصل سفر برای شما می تواند متفاوت باشد.

بهار: متوسط دما در این زمان در شهر ترابزون در حدود 14 درجه سانتیگراد می باشد. در ماه اردیبهشت متوسط دما کمی بیش تر می شود تا 19 درجه سانتیگراد هم می رسد. اما شب های اردیبهشتی دمای کمتری دارند و حدودا 13 درجه می باشند. در ماه اردیبهشت خبری از باران نیست و می توانید کاملا انتظار اب و هوای گرم و دلپذیری را داشته باشید. البته ترابزون در ماه خرداد گرمای بیش تری را تجربه می کند و خنکی بهارانه خود را از دست می دهد.

تابستان: همان طور که انتظار می رود دمای روزهای تابستانی ترابزون بیش از سایر اوقات است، اما باز هم هوا چندان گرم نیست و متوسط دما حول و حوش 26 درجه سانتیگراد است و ترابزون هنوز هم می تواند مقصد تابستانه خوشایندی باشد. البته در طی روزهای تابستان رطوبت هوای شهر افزایش می یابد و ممکن است قدری آزاردهنده باشد. در مجموع تابستان های ترابزون برای تفریحات آبی و دریایی بسیار مناسب است.

پاییز: بیش ترین بارندگی شهر ترابزون در همین فصل صورت می گیرد و دمای هوا در حدود 20 درجه سانتیگراد است.

زمستان: سردرترین روزهای سال در شهر ترابزون در همین فصل رخ می دهد، روزهای با بارندگی زیاد برف و باران و دمایی در حدود 5 درجه سانتیگراد در انتظار شماست.

بنابراین بهترین فصل سفر به ترابزون را می توان ماه های ابتدایی بهار و پاییز دانست.

دغدغه زبان نداشته باشید!

یکی از متداول ترین سوال های اخیر کاربران در کامنت ها، مسئله زبان و چگونگی برقرار کردن ارتباط در کشوری خارجی بوده است. از همین رو مقاله ای کامل درباره انواع و اقسام راه های برقراری ارتباط را برای شما تهیه کردیم و نشان دادیم چگونه می توان زبان کشوری را بلد نبود، به آن کشور سفر کرد و از سفر خود هم لذت برد.

سخن آخر

همان طور که گفتیم تمام هزینه های ذکر شده در این مقاله، جدید و به روز بوده و از منابع معتبر استخراج شده اند، با این حال تفاوت جزئی در اعداد و ارقام در گذر زمان طبیعی است. در زمان های معین و در آینده نسبت به بروز رسانی هزینه ها اقدام خواهد کرد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: تاپ تراول
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24440

به "آشنایی با هزینه های سفر به ترابزون ترکیه" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با هزینه های سفر به ترابزون ترکیه" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هزینه های سفر به ترابزون ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید