اعلام ورشکستگی شرکت خودروسازی کره ای سانگ یانگ

به گزارش بلاگ پو، شرکت خودروسازی سانگ یانگ موتورز کره جنوبی به علت کاهش شدید فروش محصولات خود ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا، درخواست اعلام ورشکستگی کرد.

اعلام ورشکستگی شرکت خودروسازی کره ای سانگ یانگ

به گزارش خبرنگاران به نقل از کلیک، کمپانی کره ای سانگ یانگ موتورز یکی از قدیمی ترین خودروسازان این کشور به تعداد می رود که در حال حاضر با بحران های اقتصادی شدید روبرو شده و توان پرداخت وام 54.5 میلیون دلاری را ندارد. این کمپانی که 75 درصد از سهام خود را به شرکت خودروسازی هندی ماهیندرا و ماهیندرا واگذار کرده، به تاخیر افتادن بازپرداخت وام را به علت دشواری های شرایط بازار دانسته است. متصدیان سانگ یانگ اعلام داشته اند که با سرمایه گذاران و اهداکنندگان وام به توافق جدیدی دست نیافته و احتیاج به کمی زمان دارند.

کمپانی سانگ یانگ موتورز درخواست وام بازسازی به جهت خرید زمان کرده تا فرآیندهای توانبخشی را حدود سه ماه به عقب بیندازد. سخنگوی شرکت ماهیندرا در این باره چنین گفته است: در طول دوره بازسازی کمپانی ماهیندرا مسئولیت را برعهده می گیرد و با سانگ یانگ به تعامل کامل می پردازد تا شرایط به شرایط عادی باز گردد و مذاکرات با طرف های درگیر این مسئله به نتیجه نهایی برسد.

با این حال به نظر می رسد که کمپانی ماهیندرا به فکر فروش شرکت سانگ یانگ باشد، چرا که در طول دو- سه دهه اخیر این کمپانی کره ای نتوانسته به میزان کافی درخشان ظاهر گردد و سود پایداری را نصیب مالکان خود کند. شرایط شیوع بیماری کرونا هم احتمالا بهانه ای بیش نیست؛ چرا که گرچه تحت این شرایط بسیاری از خودروسازان جهان با کاهش فروش و سودآوری روبرو هستند اما کمپانی سانگ یانگ پیش از شیوع کرونا هم شرایط چندان مناسبی نداشت.

این خودروساز تمرکز خود را بر فراوری محصولات کراس اوور شاسی بلند و وانت پیکاپ گذاشته و طی 20 سال گذشته امید زیادی به بازارهای صادراتی داشته است. از لحاظ طراحی هم نقدها زیادی بر محصولات سانگ یانگ وارد بوده و آنها نتوانسته اند به میزان محصولات هیوندای و کیا در بازارهای جهانی خوش بدرخشند.

سخنگوی سانگ یانگ در این باره چنین تصریح کرده است: ما از این شرایط ناگوار که نتیجه شیوع بیماری کروناست و موجب دل نگرانی سهامداران و کارکنان کمپانی شده است، بسیار متاسفیم. هر آنچه از دستمان بر بیاید جهت برون رفت از این شرایط به کار می گیریم و سعی می کنیم کمپانی قدرتمند و رقابت پذیرتری برای آینده بسازیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 52996

به "اعلام ورشکستگی شرکت خودروسازی کره ای سانگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ورشکستگی شرکت خودروسازی کره ای سانگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید