این محصولات اپل دیگر فراوری نمی شوند!

به گزارش بلاگ پو، زومیت نوشت: اپل در سال 2023 فراوری پنج محصول مهم را متوقف کرد، ازجمله مک بوک پرو 13 اینچ مجهزبه تاچ بار.

این محصولات اپل دیگر فراوری نمی شوند!

چند محصول اپل از جمله آیفون 13 مینی، مک بوک پرو 13 اینچ، پک باتری مگ سیف، شارژر مگ سیف دوئو و لوازم جانبی چرمی، از این پس دیگر فراوری نمی شوند.

آیفون مینی

به گزارش مک رومرز، فراوری آیفون 13 مینی در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) پس از معرفی سری آیفون 15 متوقف شد اما امکان خرید آیفون 12 مینی ریفربیشد درحال حاضر در فروشگاه آنلاین اپل در ایالات متحده وجود دارد.

آیفون مینی با صفحه نمایش 5.4 اینچی و حاشیه های باریک، توجه بسیاری از علاقه مندان به گوشی های هوشمند کوچک را جلب نموده بود؛ اما براساس تحقیقات کارشناسان فروش، این مدل نسبت به سایر مدل های آیفون فروش پایینی داشت. اپل سال گذشته تصمیم گرفت آیفون 14 مینی را عرضه نکند، اما به فراوری آیفون 13 مینی به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه تر ادامه داد.

اکنون آیفون SE با صفحه نمایش 4.7 اینچی کوچک ترین آیفون اپل است، اما طراحی بسیار قدیمی با دکمه هوم و حاشیه های ضخیم دارد و این احتمال وجود دارد که آیفون SE بعدی دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی بزرگ تر باشد.

مک بوک پرو 13 اینچ

اپل انتها هفته گذشته پس از رویداد هرساله خود، فراوری مک بوک پرو 13 اینچ را متوقف کرد. این لپ تاپ طراحی هفت ساله ای داشت و آخرین مکی بود که به جای کلیدهای فیزیکی به نوار لمسی (تاچ بار) مجهز شده بود.

مک بوک پرو 14 اینچ نو با پردازنده استاندارد M3 با قیمت 1599 دلار جایگزین مک بوک پرو 13 اینچ با قیمت 1299 دلار شد. مدل 14 اینچی نسبت به مدل قبلی دارای مشخصات متفاوتی از جمله تراشه M3، صفحه نمایش 120 هرتزی ProMotion، دوربین 1080p و پورت های بیشتر است.

پک باتری مگ سیف

اپل در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) پس از معرفی سری آیفون 15، فراوری پک باتری مگ سیف را متوقف کرد.

پک باتری مگ سیف که در سال 2021 با قیمت 99 دلار عرضه شد، می تواند به صورت مغناطیسی به پشت آیفون 12 و نسل های نوتر آن متصل گردد و عمر باتری را ساعت ها افزایش دهد. در حالی که همه مدل های آیفون 15 اکنون به درگاه USB-C مجهز هستند، پک باتری مگ سیف دارای درگاه شارژ لایتنینگ است که عملاً قدیمی شده.

شارژر مگ سیف دوئو اپل

اپل در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) پس از معرفی سری آیفون 15، فراوری شارژر مگ سیف دوئو را متوقف کرد.

شارژر مگ سیف دوئو عرضه شده در سال 2020 با قیمت 129 دلار، دارای پد تاشو برای شارژر مگ سیف آیفون و باتری شارژر مغناطیسی اپل واچ بود که مانند پک باتری مگ سیف، به پورت شارژ لایتنینگ مجهز شده بود.

لوازم جانبی چرم

به گفته اپل، توجه به حفظ محیط زیست منجر به توقف فروش لوازم جانبی چرمی از جمله نسخه های چرمی قاب آیفون، کیف پول مگ سیف، بند اپل واچ و موارد مشابه در ماه سپتامبر شد.

اپل ماده پارچه ای نو FineWoven را برای لوازم جانبی معرفی کرد که به گفته این غول فناوری، نسبت به چرم، کربن بسیار کمتری برای فراوریش مصرف می گردد؛ اما مستعد خراش و لکه بودن آن شکایت خریداران را در پی داشته است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آبان 1402 بروزرسانی: 18 آبان 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 72594

به "این محصولات اپل دیگر فراوری نمی شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این محصولات اپل دیگر فراوری نمی شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید