راز پوست صاف و زیبای کره ای ها چیست؟

به گزارش بلاگ پو، این روز ها با وجود گروه های معروفی مثل BTS، بلک پینک و… کی پاپ یا همان پاپ کره ای هواداران زیادی در سراسر دنیا پیدا نموده است و از کوچک و عظیم این ژانر از موسیقی را با ذوق و علاقه دنبال می نمایند. علاوه بر این بسیاری از افراد عاشق فیلم و سریال های کره ای هستند . احتمالا سؤالی که برایتان پیش بیاید این است که چطور پوست کره ای ها آن قدر صاف و بدون عیب و نقص است؟

راز پوست صاف و زیبای کره ای ها چیست؟

نه تنها زنان کره ای، بلکه مردان کره ای هم پوستی صاف مثل آینه دارند که این موضوع باعث شده افراد زیادی کنجکاو شوند که راز پوست درخشان و سالم کره ای ها در چیست! در مقاله امروز خبرنگاران مگ تصمیم داریم از راز زیبایی پوست کره ای ها پرده برداریم و روتین مراقبت از پوست در صبح و شب را به روش کره ای در اختیارتان قرار دهیم. اگر شما هم می خواهید به پوستی صاف مثل آیدل خود دست پیدا کنید، تا خاتمه این مقاله از خبرنگاران مگ با ما همراه باشید.

8 قدم مهم در روتین صبحگاهی مراقبت از پوست به سبک کره ای

روتین مراقبت از پوست کره ای ها بیشتر روی بهبود سلامت پوست به وسیله هیدراته نگه داشتن پوست و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب تمرکز دارد. هدف کره ای ها این است که پوستشان حتی بدون آرایش هم زیبا و بدون عیب به نظر بیاید. اگر می خواهید پوستی سالم و شفاف داشته باشید، باید ترکیبات لازم پوست را تأمین کنید. در ادامه به آنالیز روتین صبحگاهی مراقبت از پوست به سبک کره ای می پردازیم.

قدم اول - صورتتان را با آب بشویید

صبح ها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید، صورتتان را با آب بشویید. از هیچ پاک نماینده صورت (یا همان کلینزر) استفاده نکنید. آب نه تنها باعث طراوات و شادابی پوست می گردد، بلکه ناخالصی هایی که ممکن است طی شب روی پوست جمع شده باشند را هم از پوست پاک می نماید. علاوه بر این در هیدراته کردن پوست مفید است.

قدم دوم - از تونر بهره ببرید

بعد از اینکه پوستتان را با آب شستید، از تونر بهره ببرید. اندازهی از تونر را روی کف دستتان بریزید و آن را روی تمام صورتتان بمالید. تونر به متعادل کردن سطح PH پوست یاری نموده و جذب محصولات مراقبتی به وسیله پوست را تضمین می نماید.

قدم سوم - از اسانس بهره ببرید

اسانس ترکیبی از سرم، تونر و مرطوب نماینده به تعداد می رود و بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست به سبک کره ای محسوب می گردد. اسانس پوست را هیدراته نموده و سلول های پوستی را هم تغذیه می نماید.

علاوه بر این پوست را برای قدم بعدی مراقبت از پوست آماده می نماید. اندازهی از اسانس را کف دستتان بریزید و به آرامی دست خود را روی تمام صورتتان فشار دهید. حواستان باشد که نباید انگشتانتان را روی صورت خود بکشید.

قدم چهارم - از آمپول مراقبت از پوست بهره ببرید

آمپول ها شبیه به اسانس ها و سرم ها هستند. آمپول ها در مقایسه با محصولات ذکر شده، ترکیبات فعال بیشتری دارند. آمپول معمولا در یک بطری شیشه ای قرار گرفته است و حاوی یک قطره چکان است. با استفاده از قطره چکان، چند قطره از آمپول را روی صورت خود بریزید. با انگشتان خود روی صورتتان ضربه بزنید و به آرامی آمپول را روی تمام صورت پخش کنید.

قدم پنجم - از یک سرم بهره ببرید

سرم را با توجه به احتیاج ها و مسائل پوستی خود بخرید. سرم ها به دارا بودن خواص ضدپیری پوست شناخته می شوند و می توانند مسائل پوستی مختلف مثل لکه های تیره، هایپرپیگمنتیشن، خشکی، خطوط ظریف و چین وچروک را از بین ببرند. به اندازه یک نخود از سرم را با نوک انگشتان خود روی صورتتان ماساژ دهید.

قدم ششم: کرم دور چشم بزنید

باید از یک کرم دور چشم بهره ببرید که در هیدراته نگه داشتن و محافظت از ناحیه اطراف چشم در طول روز مفید باشد. می توانید برای خرید برترین کرم دور چشم، با متخصص پوست مشورت کنید. با استفاده از نوک انگشتان خود، اندازه کمی از کرم را به آرامی دور چشمتان بزنید.

قدم هفتم - از یک مرطوب نماینده بهره ببرید

بعد از اینکه کرم دور چشم را زدید، نوبت به استفاده از یک مرطوب نماینده مناسب روی صورت می رسد. مرطوب نماینده پوست را هیدراته نگه می دارد و علاوه بر تغذیه کردن پوست، به درخشان کردن آن در تمام طول روز هم یاری می نماید. یک تصور رایج درباره مرطوب نماینده این است که افرادی که پوست چرب دارند، نباید از این محصول استفاده نمایند.

این باور کاملا اشتباه است و هیچ پایه علمی ندارد. همه افراد باید از مرطوب نماینده استفاده نمایند. نکته ای که وجود دارد این است که افراد دارای پوست چرب باید از مرطوب نماینده بر پایه آب و بدون چربی استفاده نمایند. مرطوب نماینده را به آرامی روی تمام صورت و گردن خود ماساژ دهید.

قدم هشتم - ضدآفتاب بزنید

خوشبختانه در سال های اخیر تأکید زیادی روی استفاده از کرم ضدآفتاب شده است. استفاده از کرم ضدآفتاب فواید متعددی برای پوست دارد و از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید محافظت می نماید. علاوه بر این در جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست مفید است. کاهش تیرگی و لکه های پوستی، جلوگیری از التهاب و بهبود سلامت پوست از دیگر فواید استفاده از کرم ضدآفتاب محسوب می شوند.

زمانی که تمام قدم های بالا را انجام دادید، باید روی صورت و گردن خود ضدآفتاب بزنید. استفاده از کرم ضدآفتاب به جلوگیری از بروز لکه های تیره، خطوط ظریف، چین وچروک و آفتاب سوختگی یاری می نماید. کرم ضدآفتابی که استفاده می کنید باید دارای SPF دست کم 30 باشد. استفاده از کرم ضدآفتاب را فقط به تابستان محدود نکنید و در سراسر سال از این محصول بهره ببرید .

10 قدم مهم در روتین شبانه مراقبت از پوست به سبک کره ای

در بالا به روتین صبحگاهی مراقبت از پوست به روش کره ای اشاره کردیم. محصولات استفاده شده در روتین صبحگاهی در هیدراته و سالم نگه داشتن پوست در طول روز اثرگذار هستند. زمانی که از سرکار به منزل برگشتید، باید به پوست خود اجازه دهید نفس بکشد. دنبال کردن یک روتین شبانه مناسب برای مراقبت از پوست بهبود و ترمیم پوست را تضمین می نماید. شب ها 10 قدم زیر را برای مراقبت از پوست خود انجام دهید.

قدم اول - صورتتان را با روغن پاک نماینده صورت بشویید

شب ها باید کثیفی، لوازم آرایشی، سبوم و ناخالصی هایی که طی روز روی صورتتان جمع شده را پاک کنید. استفاده از یک روغن پاک نماینده صورت، کثیفی ها را از بین می برد و تمیز کردن صورت را آسان تر می نماید. روغن را روی تمام صورت و گردن خود ماساژ دهید . سپس صورتتان را با دستمال مرطوب پاک کنید. با این کار می بینید که کثیفی ها به راحتی از پوستتان پاک می گردد.

قدم دوم - از روش دابل کلینزینگ بهره ببرید

زمانی که پوست خود را با روغن تمیز نموده و لوازم آرایشی و کثیفی ها را از پوستتان پاک کردید، از یک کلینزر فومی ملایم برای تمیز کردن صورت خود بهره ببرید. اندازهی از کلینزر را روی کف هر دو دست خود بریزید و به هم بمالید تا کف یا فوم ایجاد گردد. سپس کف ایجاد شده را روی صورتتان بمالید تا تمیز گردد.

قدم سوم - پوست خود را لایه برداری کنید

از این قدم بیشتر از دو بار در هفته نباید بهره ببرید. لایه برداری به از بین بردن سلول های پوستی مرده و ناخالصی ها از پوست یاری می نماید. این کار در همگون کردن رنگ پوست و یاری به فراوری دوباره سلول ها مفید است. می توانید از یک لایه بردار شیمیایی یا فیزیکی برای لایه برداری کردن پوست خود بهره ببرید.

قدم چهارم - از تونر بهره ببرید

این مرحله شبیه به مرحله ذکر شده در روتین صبحگاهی مراقبت از پوست است. حتی در شب هم پوست صورتتان به یک تونر احتیاج دارد تا سطح PH آن در محدوده مناسب حفظ گردد.

قدم پنجم - از اسانس بهره ببرید

بعد از تونر باید از اسانس بهره ببرید. هیچ وقت از انجام این مرحله غفلت نکنید، چون اسانس به هیدراته نگه داشتن پوست در تمام شب یاری می نماید.

قدم ششم از آمپول استفاده کنید

دقیقا بعد از اینکه صورتتان را با اسانس هیدراته کردید، باید از آمپول بهره ببرید. مواد عالی و ترکیبات فعال موجود در آمپول به احیا و تغذیه پوست طی شب یاری می نمایند.

قدم هفتم: سرم بزنید

بعد از اینکه از آمپول استفاده کردید، باید سرم را روی نواحی از پوست بزنید که سرم برای بهبود آن طراحی شده است. به طور مثال اگر از یک سرم ضدجوش استفاده می کنید، باید آن را روی بخش هایی از پوست خود بزنید که دچار جوش هستند.

هرچند می توانید سرم را روی تمام صورت و گردن خود هم بزنید. البته این موضوع به این بستگی دارد که از کرم برای مسائل پوستی خاص (مثل جوش) استفاده می کنید یا برای تغذیه کلی پوست.

قدم هشتم: روی صورتتان ماسک ورقه ای بگذارید

اگر اهل تماشا سریال های کره ای باشید، حتما دیده اید که زنان و مردان کره ای شب ها روی صورت خود ماسک ورقه ای می گذارند. ماسک های ورقه ای با سرمی اشباع شده اند که حاوی ترکیبات فعال هستند. این ماسک ها را می توانید با توجه به نوع پوست و مسائل پوستی خود انتخاب کنید.

با استفاده از ماسک پوستتان به طور عمیق آبرسانی می گردد. این ماسک ها حاوی خواص ضدپیری، ضدجوش، آبرسان و بهبود دهنده کلاژن هستند. علاوه بر ماسک های آماده، بسیاری از کره ای ها با توجه به احتیاجهای پوست خود، از ماسک های خانگی استفاده می نمایند که بعد از معرفی قدم نهم و دهم در روتین مراقبت از پوست، طرز تهیه تعدادی از آن ها را آموزش می دهیم.

قدم نهم: از کرم دور چشم بهره ببرید

زمانی که پوستتان فواید ماسک ورقه ای را جذب کرد، نوبت به مراقبت از اطراف چشم می رسد. استفاده از کرم دور چشم، پوست ظریف اطراف چشم را هیدراته نگه می دارد و آن را تغذیه می نماید.

قدم دهم: از مرطوب نماینده بهره ببرید

روتین شبانه مراقبت از پوست را با استفاده از کرم مرطوب نماینده شب به خاتمه برسانید. استفاده از کرم دور چشم در خاتمه این مراحل باعث حفظ و جذب بهتر تمام ترکیبات در پوست می گردد. زمانی که در شب مرطوب نماینده بزنید، صبح روز بعد پوستتان نرم و لطیف خواهد بود.

6 ماسک خانگی برای داشتن پوستی صاف مثل کره ای ها

اگر استفاده از ماسک های آماده و گران قیمت برایتان مقدور نیست، از ماسک های خانگی بهره ببرید . ماسک هایی که طرز درست کردن آن ها را در ادامه آموزش می دهیم، به شما یاری می نمایند به پوست شیشه ای و زیبای کره ای ها دست پیدا کنید. تهیه و استفاده از این ماسک های خانگی فقط بین 15 تا 30 دقیقه وقت شما را می گیرد.

1. ماسک زردچوبه برای رفع جوش و روشن کردن پوست

اگر از جای جوش های خود کلافه شده اید و می خواهید هرچه سریع تر از شر آن ها خلاص شوید، ماسک زردچوبه همان چیزی است که به آن احتیاج دارید. با استفاده از این ماسک صورتتان روشن تر شده و جای جوش هایتان کمرنگ می شوند. فقط حواستان باشد که زردچوبه اگر روی لباس هایتان بریزد، باعث ایجاد لکه می گردد.

مواد لازم

  • عسل خام: یک قاشق چای خوری
  • زردچوبه: یک قاشق چای خوری
  • شیر: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. یک کاسه بردارید و عسل، زردچوبه و شیر را خوب با هم مخلوط کنید.
  2. مخلوط ایجاد شده را روی صورت خود قرار دهید .
  3. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند. سپس صورت خود را بشویید.

2. ماسک پودر ژلاتین برای رفع کردن سلول های پوستی مرده و جوش های سرسیاه

اگرچه این ماسک بوی بدی دارد، اما در از بین بردن جوش های سرسیاه و ناخالصی ها از پوست معجزه می نماید.

مواد لازم

  • پودر ژلاتین بدون طعم: یک قاشق غذاخوری
  • شیر: دو قاشق غذاخوری
  • روغن درخت چای: چهار تا شش قطره (اختیاری)
  • عسل: نصف قاشق غذاخوری (اختیاری)

طرز استفاده

  1. ژلاتین را در یک کاسه بریزید. شیر را به آن اضافه کنید و با یک قاشق مخلوط را هم بزنید.
  2. روغن درخت چای و عسل را به مخلوط پودر ژلاتین اضافه کنید و آن را به مدت 10 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.
  3. کاسه را از مایکروویو خارج کنید و انگشتان خود را در کاسه بزنید و ماسک را روی صورت خود قرار دهید.
  4. اجازه دهید ماسک ژلاتین به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که خشک گردد، روی صورت بماند.
  5. ماسک را از روی صورتتان پاک کنید. با استفاده از این ماسک کثیفی ها، سلول های پوستی مرده و ناخالصی ها از پوستتان رفع می شوند.

3. ماسک جو دوسر برای اگزما

اگر اگزما دارید، حتما می دانید که این عارضه چقدر آزاردهنده است. اگزما نوعی بیماری پوستی است که منجر به خارش، التهاب و قرمز شدن پوست می گردد. ماسک جو دوسر می تواند از پوست محافظت کند و پوست تحریک شده را تسکین دهد.

مواد لازم

  • جو دوسر: یک قاشق غذاخوری
  • عسل خام: یک قاشق چای خوری
  • آب: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه

  1. جو دوسر، عسل خام و آب را در یک کاسه بریزید و خوب با یکدیگر ترکیب کنید.
  2. مخلوط ایجاد شده را روی صورت و بدن خود قرار دهید.
  3. اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید.

4. ماسک ماست و جو دوسر برای پوست خشک و کدر

ماست نه تنها برای سلامت دستگاه گوارش مفید است، بلکه برای پوست هم فوایدی دارد. با استفاده از این ماسک پوستتان روشن شده و جوش هایتان درمان می گردد. بعد از اینکه ماسک را از پوستتان شستید، متوجه می شوید که پوستتان نرم و مرطوب شده است.

مواد لازم

  • ماست بدون طعم: یک قاشق غذاخوری
  • جو دوسر: یک قاشق چای خوری
  • عسل: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

  1. در یک کاسه ماست، جو دوسر و عسل را با هم مخلوط کنید.
  2. ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. سپس صورتتان را بشویید.

5. ماسک آلوئه ورا و ماچا برای رفع التهاب و جوش

ماچا حاوی اندازه زیادی کلروفیل است و سموم را از بین می برد. ترکیب ماچا و آلوئه ورا می تواند فواید زیادی برای پوست داشته باشد و با التهاب و آکنه مبارزه کند.

مواد لازم

  • ژل آلوئه ورای تازه: دو قاشق غذاخوری
  • پودر چای سبز ماچا: یک قاشق چای خوری
  • پودر دارچین: نوک قاشق چای خوری
  • آب داغ: به اندازه لازم

طرز تهیه

  1. ژل آلوئه وا را در یک کاسه بریزید. پودر چای سبز ماچا را به همراه پودر دارچین و آب به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  2. ماسک را روی کل صورت یا نواحی از پوست که دچار التهاب و آکنه هستند قرار دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

6. ماسک قهوه برای لایه برداری پوست

کافئین موجود در قهوه جریان خون را افزایش می دهد و به روشن کردن پوست یاری می نماید. روغن نارگیل استفاده شده در این ماسک هم در مرطوب و تغذیه کردن پوست اثرگذار است.

مواد لازم

  • پودر قهوه: یک چهارم فنجان
  • روغن نارگیل: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. در یک کاسه مبه وسیله پودر قهوه و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.
  2. ترکیب به دست آمده را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس صورتتان را بشویید. توجه داشته باشید که می توانید از این ماسک برای کل بدنتان هم بهره ببرید.

چند نکته مهم برای دستیابی به پوست شیشه ای مثل کره ای ها

در ادامه چند نکته کلیدی را در اختیارتان قرار می دهیم که به شما در سالم و شفاف کردن پوست یاری می نمایند.

1. پوست و بدنتان را هیدراته نگه دارید

هیدراته نگه داشتن پوست و بدن لازم است. استفاده موضعی از محصولات مناسب به هیدراته کردن پوست یاری می نماید. با این حال باید بدنتان را از داخل هم آبرسانی کنید. در طول روز اندازه زیادی آب بنوشید و از خوردن میوه های آبرسان هم غفلت نکنید. در این مقاله 17 ماده غذایی برای پیشگیری از کم آبی بدن در روزهای گرم مواد غذایی که حاوی اندازه زیادی آب هستند را معرفی کردیم. پیشنهاد می کنیم حتما سر فرصت آن را مطالعه کنید.

2. به اندازه کافی استراحت کنید

به بدنتان فشار زیادی وارد نکنید و هر زمان که احساس کردید خسته شدید، به اندازه کافی استراحت کنید. زمانی که استرس داشته باشید، پوستتان هم تحت تأثیر قرار می گیرد.

برترین روش برای استراحت کردن، خوابیدن است. پوست زمانی که خواب هستیم، خود را ترمیم و احیا می نماید. این موضوع به بهبود سلامت جسمی و روحی یاری می نماید و البته برای پوست هم فوایدی دارد.

3. درست و به اندازه غذا بخورید

آنچه می خورید، اثرات خود را روی پوستتان می گذارد. اگر مواد غذایی سالم و آبرسان را مصرف کنید، می توانید نتایج مثبت آن را روی پوست خود مشاهده کنید. در رژیم غذایی خود اندازه زیادی سبزیجات و میوه تازه، غلات و ماهی جای دهید. مواد غذایی ذکر شده حاوی ویتامین های ضروری و پروبیوتیک هایی هستند که هم برای سلامت روده و هم برای سلامت پوست مفید هستند.

ماهی منبع خوبی از کلاژن محسوب می گردد که پوست را جوان و سالم نگه می دارد. اگر دوست دارید بعد از غذا خوردن دسر بخورید، به جای خوراکی های حاوی قند بالا، میوه بخورید و با این کار سلامت پوستتان را بهبود ببخشید.

5. هیچ وقت از ضدآفتاب غفلت نکنید

حتی اگر هوا ابری یا بارانی است، از ضدآفتاب غافل نشوید. اشعه های فرابنفش خورشید می توانند به پوست آسیب برسانند و به فرآیند پیری پوست سرعت ببخشند. بنابراین همواره روی پوست و گردن خود ضدآفتاب بزنید.

6. ورزش های صورت را انجام دهید

حتما می دانید که کره ای ها به ویژه زنان کره ای هر کاری که از دستشان برمی آید را انجام می دهند تا پوستشان زیبا و سالم گردد. یکی از رازهای مهم زیبایی پوست کره ای ها، انجام ورزش های صورت است. با جست وجو در اینترنت می توانید نحوه انجام ورزش های صورت را یاد بگیرید. اگر این ورزش ها را هر روز انجام دهید، متوجه تغییر قابل توجه پوست خود خواهید شد.

7. از ماسک زغال بهره ببرید

هرچه از معجزه های ماسک زغال بگوییم، کم گفته ایم. زغال یک ترکیب معجزه آسا برای صاف کردن پوست و رها شدن از جوش های سرسیاه است. البته خواص ماسک زغال به این ها محدود نمی گردد. از جمله دیگر فواید این ماسک می توانیم رفع کردن ناخالصی ها و باکتری ها از پوست، درمان جای نیش حشرات و بهبود سلامت عمومی پوست را نام ببریم.

تحقیقات محدودی دربار ه عوارض جانبی ماسک زغال اجرا شده است؛ با این حال می دانیم که استفاده بیش از حد از این ماسک منجر به خشکی، قرمزی و حساسیت پوست می گردد.

کلام آخر

شاید با تماشا مراحل ذکر شده در روتین مراقبت از پوست به روش کره ای پیش خودتان فکر کنید که دنبال کردن چنین روتینی بسیار سخت و زمانبر است. رسیدن به پوست سالم، زیبا و صاف به وقت گذاشتن، پشتکار و صبر احتیاج دارد. قرار نیست پوست شما یک شبه مثل پوست کره ای ها گردد. امید خود را از دست ندهید و مراحل ذکر شده در این مقاله را موبه مو اجرا کنید. مطمئن باشید که بعد از مدتی پوست شما هم شفاف و درخشان می گردد و مسائل پوستیتان رفع می گردد. شما چه روش اثربخش و امتحان شده ای را می شناسید که به داشتن پوستی شیشه ای و زیبا یاری می نماید؟ می توانید پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: style craze, health line, klook, be beautiful

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50770

به "راز پوست صاف و زیبای کره ای ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز پوست صاف و زیبای کره ای ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید