رزمایش هوایی و دریایی روسیه در مدیترانه در میانه تنش ها با انگلیس

به گزارش بلاگ پو، ارتش روسیه روز جمعه رزمایش بزرگ خود را با مشارکت جنگنده های حامل موشک های فراصوت، بمب افکن های هسته ای و همچنین کشتی های جنگی در شرق دریای مدیترانه آغاز کرده است.

رزمایش هوایی و دریایی روسیه در مدیترانه در میانه تنش ها با انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروی دریایی روز جمعه رزمایش دریایی خود را در دریای مدیترانه و با مشارکت جنگنده های با قابلیت حمل موشک های فراصوت آغاز کرد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، این رزمایش درحالی آغاز شده است که روز چهارشنبه تقابل میان جنگنده ها و ناو های روسی با ناوشکن انگلیسی در دریای سیاه باعث افزایش تنش های دریایی میان مسکو و غرب شده است.

روسیه گفت که کشتی های جنگی و جنگنده های این کشور چندین بمب در راستا ناوشکن بریتانیایی که حریم دریایی روسیه را نقض کرده بود منفجر کردند تا آن را مجبور به ترک آب های این کشور کنند. لندن شلیک بمب را رد و اعلام کرده است که در آب های اوکراین حضور داشته است.

براساس این گزارش، رزمایش دریایی روسیه از روز جمعه در شرق مدیترانه آغاز شده است.

وزارت دفاع روسیه گفت که دو جنگنده میگ-31 این کشور با قابلیت حمل موشک های فراصوت کینژال برای شرکت در این رزمایش وارد پایگاه هوایی روسیه در سوریه شدند. پایگاه هوایی حمیمیم در سواحل استان لاذقیه مرکز اصلی عملیات های هوایی روسیه در سوریه است.

آسوشیتدپرس اضافه نمود: این برای اولین بار است که جنگنده های روسیه در ماموریت های خارج از مرز با خود موشک های فراصوت حمل می کنند.

موشک های فراصوت سرعتی ده برابر سرعت صدا دارند و برد آن ها تا 2 هزار کیلومتر است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که در این رزمایش چندین کشتی جنگی، دو زیردریایی و بمب افکن های دور برد TU-22M3 و دیگر هواپیما های نظامی مشارکت دارند. موشک ها فراصورت و بمب افکن های هسته ای ماه گذشته برای اولین بار در سوریه مستقر شدند.

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50938

به "رزمایش هوایی و دریایی روسیه در مدیترانه در میانه تنش ها با انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش هوایی و دریایی روسیه در مدیترانه در میانه تنش ها با انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید