محمد صلاح: آنچه مسی و رونالدو برای فوتبال انجام داده اند باورنکردنی است، می خواهم تمامی رکوردهای لیورپول را بشکنم

به گزارش بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- وینگر مصری باشگاه لیورپول در مصاحبه مفصل و خواندنی در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرده و هدف تیمش را قهرمانی مجدد در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا اعلام کرده است.

محمد صلاح: آنچه مسی و رونالدو برای فوتبال انجام داده اند باورنکردنی است، می خواهم تمامی رکوردهای لیورپول را بشکنم

به گزارش خبرنگاران، محمد صلاح می گوید می خواهد سالیان سال در لیورپول بازی کند و تمامی رکوردهای تاریخ باشگاه را به نام خود ثبت کند. محمد صلاح مصاحبه ای طولانی با AS انجام داده و به سوالات این رسانه اسپانیایی پاسخ داده است.

آیا لیورپول شانس نخست قهرمانی در لیگ برتر انگلیس است؟

تصور می کنم مقداری زود باشد این موضوع را بیان کنیم، اما بله ما همچون سایر تیم ها شانس زیادی داریم. من امیدوارم بیشترین شانس را برای قهرمانی داشته باشیم.

یکی از رقبای لیورپول بر سر قهرمانی، تاتنهام با ژوزه مورینیو است. نظرت در این باره چیست؟

قبلاً با او کار کرده ام. او مربی بزرگی است. او به بازیکنانش کمک زیادی کرده تا در جایی که اکنون هستند، قرار بگیرند. رویکرد او نسبت به فوتبال بسیار خوب است و مربی خوبی است. مطمئنم آن ها کارشان را به خوبی انجام می دهند. در حال حاضر در جایگاه دوم جدول قرار دارند و این چیزی است که می توانم در مورد آن ها بگویم.

آیا می توانید برای سومین بار برنده کفش طلای لیگ برتر انگلیس شوید؟

نمی دانم. فعلاً نمی خواهم چنین حرفی بزنم. البته من همیشه سعی می کنم گلزنی کنم تا تیمم پیروز شود. شانس زیادی تا برای سومین بار آقای گل شوم، اما مهمترین چیز کسب یک جام بزرگ همراه با تیم است.

چه رکوردهایی برای شکستن باقی مانده است؟

من دوست دارم همه رکوردهای باشگاه را بشکنم. اما همانطور که گفتم تیم قبل از هر رکوردی در اولویت قرار گرفته است. اما شکستن رکوردها و پیروزی در مسابقات به صورت همزمان عالی خواهد بود.

شما در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارید و باید به مصاف لایپزیش بروید. نظرت را بگو.

فکر می کنم عملکرد خوبی در فصول اخیر لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر داشته ایم. ما شانس خوبی برای قهرمانی در هر دو جام داریم. فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا بدشانس بودیم. ما برای کسب هر دو جام در فصل جاری خواهیم جنگید.

چه خاطراتی از قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا در واندا متروپولیتانو داری؟

خاطره بسیار خوبی بود. این دومین فینال متوالی ما بود. من در اولین فینال مصدوم شدم و در دومی به قهرمانی دست یافتم. این احساسی باورنکردنی و فوق العاده بود. این یکی از مهمترین لحظات زندگی ام بود.

بیایید روی دیگر سکه را ببینیم. قبول شکست مقابل اتلتیکو مادرید در فصل گذشته سخت بود؟ آیا دوست دارید انتقام بگیرید؟

اینگونه فکر نمی کنم که ما باید در برابر آن ها بازی کنیم، زیرا در فصل گذشته مسابقات مقابلشان شکست خورده ایم. شما باید بازی به بازی پیش بروید و فقط روی مسابقه بعدیتان تمرکز کنید. مطمئناً راضی خواهیم شد که دوباره مقابل آن ها قرار بگیریم، اما اگر این اتفاق نیفتد نیز اشکالی ندارد. اگر می خواهید قهرمان شوید باید همه رقبایتان را شکست دهید. ما باید برای پیروزی در هر مسابقه بجنگیم.

آیا اتفاقی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2018 برای شما رخ داد و مصدومیت ناشی از برخورد با سرخیو راموس و سپس شکست در فینال، باعث قویتر شدن شما شد؟

هر اتفاقی که برای یک بازیکن رخ می دهد، مانند ناامیدی یا چیزی شبیه به آن، باعث می شود در آینده در حرفه ات قویتر شوی. اما آن آسیب دیدگی از دید من موضوعی تمام شده است و دیگر به آن فکر نمی کنم.

بیایید کمی در مورد باشگاه های اسپانیایی مانند رئال مادرید و بارسلونا صحبت کنیم، که چندین بار به حضور در آن ها لینک شده ای. شگفت زده می شوم اگر بازی برای آن ها را رد کنی.

آن ها دو باشگاه سطح بالا هستند. هیچ کس نمی داند در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد، اما در حال حاضر، تمرکزم بر روی قهرمانی دوباره با لیورپول در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا است.

چند سال دیگر خودتان را با پیراهن لیورپول می بینید؟

(با خنده) این سوال سختی است. اما در حال حاضر می توانم بگویم همه چیز در دست باشگاه است. البته می خواهم در اینجا رکوردها را بشکنم و تکرار می کنم همه رکوردهای باشگاه، اما همه چیز در اختیار باشگاه است.

در آخرین بازی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا، انتظار می رفت بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندی، اما اینطور نشد. چگونه این موضوع پیش رفت؟

راستش را بخواهید موضوع ناامیدکننده ای بود. انتظار داشتم کاپیتان تیم باشم، اما این تصمیم مربی بود و آن را پذیرفتم.

فکر می کنید در آینده چه بازیکنانی جای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را خواهند گرفت؟

اسم بردن از بازیکنی خاص سخت است. اکنون بازیکنان بزرگی وجود دارند، اما آنچه این دو بازیکن برای فوتبال انجام داده اند باورنکردنی است. ممکن است نام چند بازیکن را ذکر کنید، اما عملکرد این دو بازیکن در فوتبال عالی بوده است.

آیا خودت را یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر می دانی؟

بله کاملاً. بله (با خنده) وقتی به عملکردم نگاه می کنم احساس می کنم کار خاصی انجام داده ام. به همین دلیل است هر بازی و هر سال سعی می کنم بیشترین تلاشم را برای باشگاه و خودم به کار گیرم.

به دوران کودکی ات برویم. آیا تصور می کردید در جایی که الان بودید، قرار بگیرید؟

انتظار جایی که در حال حاضر هستم را خیر. من قدم به قدم پیش می روم. زمانیکه در مصر بودم فقط برای بازی در اروپا تمرین می کردم. سپس به بازل رفتم و گفتم نه، من می خواهم در باشگاه بزرگتری بازی کنم. بازل باشگاه خوبی است اما من می خواستم در تیم بزرگ تری باشم. من همیشه قدم به قدم پیش می روم. وقتی به بازل رفتم، می خواستم بهترین بازیکن تاریخ بازل باشم. و شما یک قدم بر می دارید و سپس قدم دیگری برخواهید داشت. فکر می کنم دوران سختی بود، اما باعث قدرتمندتر شدن من شد.

اگر فوتبالیست نمی شدید، چه کاره می شدید؟

مشکل است بگویم. من از 10-11 سالگی فوتبال بازی کرده ام. تمام زندگی من وقف فوتبالیست شدن شده است. من واقعاً نمی دانم چه کاری می توانستم انجام دهم. خیلی سخت است، حتی خیلی به آن فکر هم نکرده ام. وقتی 14 ساله بودم به قاهره رفتم. بنابراین تمام زندگی ام فقط همین بوده است.

و درگذشت دیگو مارادونا؟

این خبر غم انگیزی برای همه بود. همانطور که دیدید دنیا در شوک بود و همه غمگین بودند. او الهام بخش بیشتر فوتبالیست ها یا شاید همه آن ها بود. او کار خاص و ویژه ای با ناپولی و آرژانتین انجام داد. شنیدن این خبر ناراحت کننده است و فقط آرزو می کنم خانواده اش پس از مدتی، حالشان بهتر شده باشد. من واقعاً نمی دانم در مورد چنین شرایطی چه بگویم، اما واقعاً خبر ناراحت کننده ای است.

می خواهم در مورد یورو از شما بپرسم. اسپانیا را چطور تیمی می بینی؟

فکر می کنم اسپانیا تیم خوبی دارد. آنها بهترین بازیکنان را دارند و می توانند دوباره قهرمان یورو شوند.

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39932

به "محمد صلاح: آنچه مسی و رونالدو برای فوتبال انجام داده اند باورنکردنی است، می خواهم تمامی رکوردهای لیورپول را بشکنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد صلاح: آنچه مسی و رونالدو برای فوتبال انجام داده اند باورنکردنی است، می خواهم تمامی رکوردهای لیورپول را بشکنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید