نحوه واکسیناسیون نوزادان مادران مشکوک به ویروس کرونا

به گزارش بلاگ پو، کارشناس اداره سلامت بچه ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: انتقال بیماری کرونا به وسیله شیر مادر مشاهده نشده است.

نحوه واکسیناسیون نوزادان مادران مشکوک به ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران، مرضیه بخشنده، کارشناس اداره سلامت بچه ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا با توجه به ارزش شیر مادر از قطع بی مورد شیر مادر و تجویز شیر مصنوعی به شدت پرهیز گردد. اگر مادران نوزادان بدحال بستری در lCU باشند به چنین افرادی توصیه می گردد 23 ساعت خود را با رعایت اصول بهداشتی پیش گفته جوشیده و ذخیره تا جریان شیر قطع گردد.

او ادامه داد: اگر شرایط عمومی مادر با تشخیص قطعی خوب است شیردهی از پستان باید با رعایت نکات بهداشتی مطابق دستورالعمل ها انجام بگیرد. برای جلوگیری از احتمال انتقال عفونت برای دوشیدن شیر از دست یا شیردوش های مناسب شخصی استفاده نمایند.

بخشنده بیان نمود: تغذیه نوزاد مادر مورد مشکوک به ابتلا به بیماری با رعایت اصول بهداشتی از پستان مادر معنی ندارد واکسیناسیون نوزادانی که مادران شان مبتلا به عفونت قطعی یا مشکوک به کرونا است مانند بقیه نوزادان خواهد بود. ملاحظات مربوط به بانک شیر مادر تا به حال شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا شیر مادر گزارش نشده است و فرآیند پاستوریزاسیون روی شیر مادر را امن میکند.

او تاکید نمود: کارشناس بانک شیر بعد از رسیدن شیر ابتدا دست های خود را با آب و صابون با روش استاندارد شسته و شیر را تحویل بگیرد. از اسپری کردن مواد ضدعفونی نماینده به سطح خارجی ظرف شیر پرهیز گردد چون ممکن است مواد ضدعفونی نماینده وارد شیر شد.کارشناس بانک شیر مادر بیمارستان باید از سلامتی اهدا نمایندگان حاضر در بیمارستان اطمینان حاصل کند.

کارشناس اداره سلامت بچه ها وزارت بهداشت گفت: فاصله گذاری اجتماعی و نوبت دهی جهت جلوگیری از ازدحام مردم در مراکز بهداشتی و بیمارستان انجام گردد مراقبت آغوشی در نوزادان در سریال در بخش مراقبت ویژه تخصصی نوزادان که مادر به نوزاد بدون علامت مشکوک مبتلا به کرونا بوده، انجام مراقبت آغوشی و رعایت نکات بهداشتی مطابق با دستورالعمل کشوری توصیه می گردد.

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51013

به "نحوه واکسیناسیون نوزادان مادران مشکوک به ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه واکسیناسیون نوزادان مادران مشکوک به ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید