ورزش برای مبتلایان به آرتروز چه فوایدی دارد؟

به گزارش بلاگ پو، به گفته پزشکان در افراد مبتلا به آرتروز که فعالیت بدنی ندارند، عضلات حمایت نماینده مفاصل نیز به تدریج ضعیف می شوند. هم زمان، تاندون هایی که عضله را به استخوان متصل می نمایند نیز خاصیت کشسانی خود را از دست می دهند. در افراد مبتلا به آرتروز این شرایط موجب درد و سفتی بیشتر عضلات می گردد.

ورزش برای مبتلایان به آرتروز چه فوایدی دارد؟

به گزارش خبرنگاران، هنگامی که بیمار مبتلا به آرتروز به دنبال تسکین مفاصل دردناک و سفت خود است، اغلب پزشکان نسخه استانداردی ارائه می دهند: مفاصل خود را هر روز حرکت دهید. این درحالیست که بسیاری از بیماران بر این باورند که به دلیل آسیب دیدگی مفاصل ضروری است بیشتر استراحت نمایند.

به گفته پزشکان در افراد مبتلا به آرتروز که فعالیت بدنی ندارند، عضلات حمایت نماینده مفاصل نیز به تدریج ضعیف می شوند. هم زمان، تاندون هایی که عضله را به استخوان متصل می نمایند نیز خاصیت کشسانی خود را از دست می دهند. در افراد مبتلا به آرتروز این شرایط موجب درد و سفتی بیشتر عضلات می گردد.

انجام مرتب حرکات ورزشی می تواند این فرایند را کند سازد. با ورزش کردن ماهیچه ها قوی تر می شوند، تاندون ها نرمتر شده و در نتیجه ممکن است احساس درد و سفتی کاهش پیدا کند. بیشتر افراد مبتلا به این عارضه که فعالیت ورزشی داشته باشند طی دو ماه متوجه بهبود شرایط خود می شوند اگرچه بعضی بیماران بلافاصله بهبود پیدا می نمایند.

عضلات قوی، تاندون های منعطف و غضروف های سالم از فاکتورهایی هستند که انجام امور روزمره را آسان می نماید.

منبع: بهداشت نیوز

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49497

به "ورزش برای مبتلایان به آرتروز چه فوایدی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش برای مبتلایان به آرتروز چه فوایدی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید