20 هزار دوز واکسن برای ورزشکاران احتیاج داریم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه حضورش در فدراسیون ورزش های رزمی، گفت: سال آینده سال پر رویداد ما است. از مرداد المپیک توکیو را داریم. کاروان ما ان شاءالله یک جهش خواهد داشت. امیدوارم 53 فدراسیون و تمام قهرمانان و مربیان و رسانه ها و خانواده عظیم ورزش سال 1400 کام ملت را شیرین کند. با اراده ای که من در فدراسیون ها میبینم این امکان وجود دارد. باید از این فضای تیره و تار عبور کنیم.

20 هزار دوز واکسن برای ورزشکاران احتیاج داریم

وی اضافه نمود: در فدراسیون پزشکی مسئله اصلی سلامت قهرمانان است. الزاماً به 20 هزار دوز واکسن احتیاج داریم که 10 هزار قهرمان ملی پوش را در سراسر کشور در سایه امنیت جسمانی و روانی قرار بدهیم. جلسه مشترکی با وزیر ورزش و معاون وی داشتیم. جمعبندی شد به وسیله وزارت بهداشت کوشش کنیم قهرمانان ما در اولویت واکسینه شدن قرار بگیرند. یا اگر اجازه بدهند از کشورهای مورد تایید واکسن بخریم.

رئیس کمیته ملی المپیک که درباره دیدارش با مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی صحبت می کرد، در این خصوص تاکید نمود: بحث دوپینگ هم بود. دوپینگ را فقط یک اقدام ناشایست برای قهرمان تلقی نمی کنیم. دوپینگ به شان و اعتبار جمهوری اسلامی لطمه وارد می نماید. از این جهت فدراسیون پزشکی به عنوان متولی بحث دوپینگ حداکثر ظرفیتش را به کار بگیرد. آقای نوروزی رویکرد مثبتی داشت.

صالحی امیری همچنین ضمن بازدید از بخش های مختلف فدراسیون ورزش های رزمی، این فدراسیون را مهم دانست و گفت: در جامعه ایرانی ورزشهای ایران از جذابیت های خاصی برخوردار است. در واقع سلامت و نشاط جوانان را در پی دارد. به همین دلیل این فدراسیون جامعه مخاطب بزرگی دارد.

وی خطاب به رئیس فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی گفت: بهتری این جامعه مخاطب را به خوبی می شناسد، انگیزه دارد و جدی است و ما ارزیابی مثبتی از فرایند توسعه این فدراسیون داریم. ان شاءالله از کرونا عبور خواهیم کرد و مجموعه فدراسیون در سراسر کشور جهش خواهد داشت و روزگار خوش و بهتری برای ملت پیش رو خواهیم داشت.

رئیس کمیته المپیک اضافه نمود: در چند مورد باید یاری کنیم به فدراسیون که اولین نکته آن زیرساخت ها است که فضای مناسب باید جهت رویدادها، مسابقات و برگزاری اردوها تامین گردد. وزارت ورزش هم یاری کند تا این اتفاق مهم شکل بگیرد. نکته دوم حضور فعال تر در رویدادهای آسیایی و جهانی است که باید یاری کنیم این حضور تقویت گردد.

صالحی امیری گفت: البته که با تغییر نام فدراسیون تا حدودی این رخ داد، ولی هنوز جای این فدراسیون در آسیا خالی است و باید بیشتر دیده گردد. در جاکارتا شاهد بودیم که میزبان با رشته پنچاک سیلات هشت طلا گرفت و خود را به بالای جدول رساند، در حالی که این کشور صندلی بالایی در ورزش آسیا ندارد. همین شرایط را ما می توانیم داشته باشیم، در آسیا مدال را می شناسند و نه رشته را و این انجمن ها مدال آورند. باید یاری کنیم این رشته ها حضور مقتدرانه ای در آسیا داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته سوم هم مقداری تداخل در وظایف دو فدراسیون انجمن های رزمی و ورزشی که این موضوع هم ان شاءالله با تدبیر حل خواهد شد. هم ما و هم وزارت ورزش به این موضوع که با تبادل نظر و آنالیز کارشناسی دقیق در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این مشکل را برطرف کنیم، قائل هستیم. در صورت برطرف این مشکل، حضور این فدراسیون در رویداد بعدی آسیایی در چین، مقتدرانه و با حداکثر ظرفیت خواهد بود. معتقدم که این انجمن ها می توانند نتایج ما را در آسیا جابجا نمایند.

صالحی امیری اضافه نمود: ما و وزارت ورزش حداکثر حمایت را از فدراسیون ها خواهیم داشت. چرا که درخشش ورزشکاران، شیرینی کام مردم ایران را در پی خواهد داشت. با اینکه سال کرونا بود 30 میلیارد تومان یاری مستقیم به فدراسیون ها داشتیم و 20 میلیارد هم که برای رویدادها اختصاص داده شده بود، نیز به فدراسیون ها یاری خواهد شد که تا سرانجام سال این یاری 50 میلیاردی محقق خواهد شد. سال آینده در صورت تصویب بودجه کمیته در مجلس، جهش خوبی در بودجه فدراسیون ها خواهیم داشت که امیدواریم مجلس نسبت به افزایش بودجه ورزش قهرمانی نظر مثبت داشته باشد. چرا که سال آینده برای ما پر ترافیک و پر رویداد است. از بازی های المپیک گرفته تا بازی های کشورهای اسلامی، جوانان آسیا، ساحلی و داخل سالن را پیش رو خواهیم داشت.

ایپتن

ایپتن | آخرین اخبار و مقالات گردشگری

مجله توسعه دهنده

مجله توسعه دهنده | مجله تکنولوژی و علوم رایانه
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43142

به "20 هزار دوز واکسن برای ورزشکاران احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 هزار دوز واکسن برای ورزشکاران احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید